Köpvillkor
Kakelfabriken säljer kakel, klinker och mosaik från handplockade leverantörer i Spanien, Italien och Turkiet. Vi försöker alltid att importera direkt från tillverkarna utan några mellanhänder och det gör att vi kan hålla låga priser på marknadens bästa produkter. Vi är noggranna med urvalet av produkter för att du ska få hög kvalité.
Vi har ett stort sortiment som passar kunden och hans hantverkare.
Vår stora utställningshall finns i Åseda, Småland.
Köp
- Ett avtal upprättas mellan dig och Kakelfabriken.se när du har lagt din beställning och mottager en orderbekräftelse till din mailadress. När du har gjort din beställning så godkänner du köpevillkoren.
- Kakelfabriken ingår ej avtal med minderåriga personer och har även rätt att neka beställningar.
Priser
- Alla priser som visas på Kakelfabriken.se anges i SEK inklusive moms.
- Vi reserverar oss för tryck- och skrivfel samt uppenbart felaktiga priser.
Leverans
- När en beställning är gjord skickas en orderbekräftelse till din e-post. Du kommer att få ett preliminärt leveransdatum när din produkt beräknas att vara hos dig. Är produkten en lagervara har du normalt sett din beställning inom 3-5 dagar. Är produkten en beställningsvara är leveranstiden normalt sett 2-3 veckor.
- Skulle din produkt vara försenad eller slut i lager så meddelas du så snabbt som möjligt. Invänta alltid produkten innan du bestämmer tid med din hantverkare för montering.
- Beställer du fler än en produkt kan din leverans delas upp på flera tillfällen.
Kontrollera alltid godset innan du kvitterar beställningen. Är det synliga skador på godset så meddela chauffören för transportbolaget så att en anmälan kan göras. Sedan kontaktar du oss så vi kan följa upp ditt ärende.
Produkt
- Det är köparens ansvar att beställningen är på rätt produkt till rätt användningsområde.
- Vid mönsterläggning av kakel och klinker så ska köparen ange det i ett meddelande ihop med beställningen. Detta för att det ska bli samma kalibrering på produkterna, dvs samma storlek.
- En produkt har alltid ett specifikt färgnummer vid tillverkningen som stämplas på kartongen. Vid en komplettering så kan vi aldrig garantera att det blir samma färgnummer som levereras till köparen. Kontakta oss innan en komplettering så kan vi hjälpa dig.
Reklamation
- Om en produkt skulle vara skadad eller på något annat sätt inte stämmer överens med din beställning så har du rätt att reklamera din produkt. Vi står då för returkostnaden av din produkt.
- Finns det en synlig skada på godset så meddela chauffören på transportbolaget innan du kvitterar beställningen och sedan kontaktar du oss.
- Vi tar ej emot reklamationer på produkter som har monterats. Kontrollera alltid produkter innan montering.
Ångerrätt
- Du som kund har 14 dagars ångerrätt. Det gäller ej beställningsvaror som är speciellt hemtagna för dig eller för företag.
- Kontakta oss om ni vill göra en retur, därefter fyller ni i blanketten och skickar till oss. Blanketten för retur hittar ni här.
- Vid en retur står du som konsument för frakten.
- Återbetalning sker inom 14 dagar efter vi har mottagit produkten.
Betalning
- Kakelfabriken samarbetar med Klarna AB (org.nr. 556737- 0431) där Klarna AB tillhandahåller flera betallösningar genom Klarna checkout. Du kan välja bland många betalningsalternativ som faktura, kortbetalning, delbetalning eller direktbetalning genom internetbank. När du godkänner Kakelfabrikens köpvillkor och betalar med Klarna Checkout, godkänner du även Klarna AB:s villkor. Aktuella villkor från Klarna AB hittar du här.
Personuppgifter
- Dina personuppgifter sparas i samband med att du godkänner köpeavtalet och Kakelfabriken ansvarar för att de hanteras enligt personuppgiftslagen.
- De används till att genomföra ditt köp, aviseringar från transportbolag och utskick av erbjudande genom sms, telefon eller e-mail. Du kan när som helst ta del av dina sparade uppgifter, ändra dom eller begära att de tas bort ur vårt register.